Μαθησιακές δυσκολίες, ορισμός & διαχείριση
Την Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025, υλοποιήθηκε από την ψυχολόγο του σχολείου, κα Στρουμούλη Κατερίνα, η επιμορφωτική δράση για τους/τις εκπαιδευτικούς με θέμα «Μαθησιακές δυσκολίες, ορισμός, διαχείριση». Μιλήσαμε για τις μαθησιακές διαταραχές και δόθηκαν κάποιες γενικές πληροφορίες αναφορικά με αυτές. Πιο συγκεκριμένα είδαμε ότι οι μαθησιακές διαταραχές είναι δυσκολίες νευρολογικής φύσης και επηρεάζουν την ικανότητα του ατόμου να αποκτήσει και να επεξεργαστεί πληροφορίες με τον συνήθη τρόπο. Εμφανίζονται σε άτομα με φυσιολογική ή και ανώτερη νοημοσύνη και εκδηλώνονται κυρίως στους τομείς της ανάγνωσης (δυσλεξία), της γραφής (δυσαγραφία), των μαθηματικών (δυσαριθμησία) και της κατανόησης προφορικού ή γραπτού λόγου.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των ατόμων με μαθησιακές διαταραχές περιλαμβάνουν δυσκολίες στην οργάνωση, στη συγκέντρωση, στην απομνημόνευση και στην κατανόηση οδηγιών. Αυτές οι δυσκολίες συχνά επηρεάζουν τη σχολική τους απόδοση και μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος ή απογοήτευση. Η έγκαιρη αναγνώριση και η σωστή διαχείριση των δυσκολιών αυτών είναι καθοριστικής σημασίας για την αποτελεσματική τους αντιμετώπιση. Σημαντικό είναι να εφαρμόζεται εξατομικευμένη προσέγγιση από τους εκπαιδευτικούς, με προσαρμοσμένες διδακτικές πρακτικές και συνεργασία με ειδικούς (λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους) προκειμένου για μια ολοκληρωμένη πλαισίωση της εκάστοτε δυσκολίας. Τέλος, η καλλιέργεια ενός υποστηρικτικού και χωρίς αποκλεισμούς σχολικού περιβάλλοντος είναι απαραίτητη για την πρόοδο και την ενσωμάτωση των μαθητών/τριών, ανεξάρτητα από το πόσο σοβαρή ή όχι είναι η μαθησιακή διαταραχή που αντιμετωπίζουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου