Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

Ερευνητικές Εργασίες

 

Ερευνητικές Εργασίες

Το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας στην Α’ τάξη του ΕΠΑ.Λ. αποτελεί μια σημαντική εισαγωγή των μαθητών/τριών στη μεθοδολογία της έρευνας και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και συνεργασίας. Μέσα από τη διερεύνηση θεμάτων που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους ή τον τεχνολογικό και κοινωνικό τους περίγυρο, οι μαθητές/τριες μαθαίνουν να θέτουν ερωτήματα, να αναζητούν πληροφορίες, να οργανώνουν τα δεδομένα και να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους. Η εργασία γίνεται συνήθως ομαδικά, ενισχύοντας έτσι την ομαδικότητα, την υπευθυνότητα και την επικοινωνία. Πρόκειται για ένα μάθημα που συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη και ενθαρρύνει τους/τις μαθητές/τριες να γίνουν πιο ενεργοί/ές και αυτόνομοι/ες στη μάθησή τους.

Οι μαθητές/τριες του τμήματος Α1 του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Μεγάρων, με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Βαρβιτσιώτη Πέτρο, κλ. ΠΕ 80,  είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την δουλειά τους μέσω του μαθήματος «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία». Το θέμα που ανάλυσαν ήταν: «Τουρισμός & Ελληνική Οικονομία. Πόσο σημαντικός είναι;»

Η συγκεκριμένη εργασία είχε ως αντικείμενο μελέτης να διαπιστώσουν οι μαθητές/τριες εάν ο τουρισμός αποτελεί ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας και την σημαντικότητα της επιρροής του Τουρισμού ως ποσοστό του ΑΕΠ της χώρας. Μέσω της διαδικτυακής έρευνας, ως απαραίτητο στοιχείο της εξέλιξης της τεχνολογίας, οι μαθητές/τριες συνέλλεξαν στοιχεία και πληροφορίες από άρθρα και από οικονομικές μελέτες. Συγχρόνως, συνέλλεξαν πολύτιμα στοιχεία από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) και από το Υπουργείο Τουρισμού.

Η εργασία έδωσε στους/στις μαθητές/τριες την ευκαιρία να διαπιστώσουν ότι ο τουρισμός είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας. Συγχρόνως, ανακάλυψαν την σημαντικότητα του τουρισμού στις θέσεις εργασίας που δημιουργούνται και την επακόλουθη μείωση της ανεργίας, ενώ αναφέρθηκαν σε πολιτικές προστασίας του περιβάλλοντος από την αλόγιστη τουριστική ανάπτυξη.

Τέλος, διαπίστωσαν εάν τα Μέγαρα και η ευρύτερη περιοχή μπορούν να αποτελέσουν τουριστικό προορισμό για όλες τις εποχές του έτους και τις δυνατότητες ανάπτυξης που έχει η περιοχή στο να ελκύει τουρίστες που προτιμούν τον Εναλλακτικό Τουρισμό, όπως είναι ο αγροτικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός ή ο αρχαιολογικός τουρισμός.

 

Στo πλαίσιo αυτού του μαθήματος στο τμήμα Α2, κατασκευάστηκε ένας κάδος με στόχο την συλλογή πλαστικών καπακιών. Οι μαθητές/τριες με την συνδρομή και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κου Κώστα Σαμπάνη ΠΕ 82 χρησιμοποίησαν υλικά και εργαλεία του σχολείου, κατασκεύασαν τον κάδο και τον τοποθέτησαν σε κεντρικό σημείο του σχολείου, ώστε να είναι εφικτή η πρόσβαση και η συμμετοχή όλων στην προσπάθεια αυτή. Η δράση αυτή έχει ως στόχο την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου, το οποίο θα διατεθεί στο κοινό καλό.

 Η επιτυχία της παραπάνω δράσης, καθώς και ο ενθουσιασμός των μαθητών/τριών από τη δημιουργική συνεργασία και υλοποίηση  των στόχων, τους οδήγησε στην κατασκευή παιχνιδιών, όπως η ντάμα, το σκάκι και η τρίλιζα με τη χρήση απλών και εύχρηστων υλικών. Στόχος της δράσης αυτής ήταν η καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας, η συνεργασία αλλά και η ψυχαγωγία και αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών που χρησιμοποιούσαν καθημερινά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τα παιχνίδια που κατασκεύασαν οι ίδιοι.

Οι στόχοι της δράσης αυτής είναι ποικίλοι και σημαντικοί καθώς οι μαθητέ/τριες:

·       καλλιέργησαν την οικολογική τους συνείδηση και την ευαισθητοποίησή τους σε μείζονα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως το ζήτημα της ανακύκλωσης, αλλά και  της μείωσης του όγκου των απορριμμάτων που καταλήγουν σε χωματερές, δηλαδή στο περιβάλλον, προκαλώντας επιζήμιες επιμολύνσεις

·       είχαν την ευκαιρία  να συμμετάσχουν σε μια σημαντική φιλανθρωπική δράση. Πολλές οργανώσεις, δήμοι, σχολεία και ΜΚΟ συλλέγουν πλαστικά καπάκια με στόχο την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων ή άλλου ιατρικού εξοπλισμού για άτομα με αναπηρία. Αυτές οι πρωτοβουλίες ενισχύουν την κοινωνική αλληλεγγύη και ευαισθητοποίηση των νεότερων γενεών.

·       συνεργάστηκαν δημιουργικά μεταξύ τους υλοποιώντας έναν κοινό στόχο.

Με αυτόν τον τρόπο, η Ερευνητική Εργασία δεν είναι απλώς ένα σχολικό μάθημα, αλλά μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης που ενισχύει τη δημιουργικότητα, την αυτονομία και την ουσιαστική συμμετοχή των μαθητών στη διαδικασία της γνώσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το τέλος της σχολικής χρονιάς, μια γλυκιά ανασκόπηση

  Το τέλος της σχολικής χρονιάς, μια γλυκιά ανασκόπηση Καθώς φτάνουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς, η ατμόσφαιρα γεμίζει με ανάμεικτα συ...